Mohli jsme jít sázet stromy, ale jsme radši, že jsme našli způsob, jak můžeme pomoci tím, co opravdu umíme.

Úvod

Když jsme Quanti před 10 lety zakládali, chtěli jsme mít firmu, která bude unikátní vývojem SW a HW s důrazem na to, aby u nás naši zaměstnanci byli spokojeni. 

S tím, jak jsme rostli, jsme samozřejmě začali přemýšlet i nad tím, jaké dopady má fungování firmy na okolí a jestli bychom se v tomto ohledu neměli také nějak angažovat. Tak jsme poprvé začali přemýšlet nad CSR aktivitami.

Variant pomoci bylo mnoho. Mohli jsme jít sázet stromy, dávat peníze neziskovým organizacím, které působí v České republice nebo zahraničí, ale pořád jsme si nebyli jistí, jestli tyto typy pomoci jsou pro nás ty správné.

 Poté, co jsme se dostali k výběrovému řízení pro Člověka v tísni, konkrétně pro jeho projekt Humansis, měli jsme jasno. Tohle jsme chtěli dělat. Nejlepší na tom bylo, že jsme dostali příležitost pomoci tím, co umíme nejlépe, a to vývojem.

A co že Humansis vlastně je? Je to databáze příjemců pomoci, která umožňuje distribuci humanitární pomoci s využitím moderních technologií (např. distribuce finanční pomoci skrze mobilní telefony), které šetří organizaci čas i peníze.

Výzvy

Systém Humansis byl v začátcích vyvíjen několika různými dodavateli a partnery, kteří nabídli Člověku v tísni své služby pro bono či za zlevněné sazby. Větší fluktuace lidí, kteří se na projektu podíleli, však komplikovala plánování, dlouhodobější rozvoj a údržbu platformy. Proto Člověk v tísni chtěl změnit toto nastavení a hledal firmu, která by profesionálně vedla kompletní vývoj systému. 

Na základě těchto zkušeností jsme si definovali výzvy:

  1. Převzít všechny části platformy od několika různých firem a jednotlivců.
  2. Sestavit tým, který na projektu bude koncepčně pracovat, vyvíjet ho a dále zdokonalovat.
  3. Najít takový finanční model, aby bylo možné udržet dlouhodobou spolupráci.

Řešení

Převzetí celého systému trvalo celkem 2 měsíce. Investigativni práce a shánění různých kusů zdrojového kódu napříč veřejnými či soukromými repozitáři bylo na denním pořádku. 

Když jsme už měli o celé platformě větší přehled, sestavili jsme seznam nejvíce kritických částí, které bylo nutné opravit, nebo kompletně změnit. Tento seznam dostal jednotlivé priority a nyní postupně zpracováváme nové funkcionality a zároveň pracujeme na nápravě předchozích neduhů.

Aby projekt tohoto rozsahu bylo možné realizovat, je pochopitelně nutné, aby měl svůj stálý tým. Tým pro takovýto projekt se skládá z následujících rolí:

  • Project manager
  • Backend vývojáři
  • Frontend vývojáři
  • Vývojáři mobilnich aplikaci
  • DevOps vývojáři
  • Testeři

Záměrně nepíšeme počet úvazků ke každé pozici, protože podíl se mění dle aktuálních potřeb, ale celkem na projektu pracuje 10 lidí s průměrně 7 odpracovanými úvazky měsíčně.

A jak to celé zvládnout finančně? Uzavřeli jsme s Člověkem v tísni partnerství, do kterého vstupujeme s tím, že na tomto projektu nemáme žádný zisk a Člověk v tísni platí pouze interní náklady na vývoj bez marže. 

Závěr

Podařilo se nám úspěšně převzít rozsáhlý systém, který byl vyvíjen více firmami a jednotlivci. Také se nám podařilo ho stabilizovat tak, abychom mohli do budoucna vyvíjet nové funkcionality.

Odkazy

Potřebovali byste vyřešit něco podobného? Napište nám!

2N MOBILE VIDEO

Vyřizovat vše skrze mobilní telefon je čím dál…

MOBILE KEY

Zapomenout klíče je běžné. Ale zapomenout svůj…

INDOORTOUCH + HIPMO

V rodině 2N Interkomů chyběla odpovídací jednotka…

HEARING AID

Kochleární implantát je druh ušního…

KLASIFIKACE

Mít své známky v mobilu a notifikace o…

LDAP MOBILE

V naší firmě vše evidujeme pomocí LDAPu. A to i…