Quanti na C-STS 2025
Na zámku v Mikulově se letos opět potkala špička z oblasti kyberbezpečnosti, AI, energetiky a virtuální reality.
Czech – Slovak Technology Summit 2025, pořádaný CEDEGem, byl plný inspirativních témat i konkrétních technologií, které mění svět. A Quanti u toho nechybělo.
Náš spoluzakladatel Marek Polčák, který stojí i za značkou VRgineers, se aktivně zapojil do programu jednak svou přednáškou a druhak jako účastník panelu.
VR: Co všechno se skrývá pod headsetem?
Marek ve své přednášce přiblížil, jak náročná technologie VR ve skutečnosti je a proč ji nelze porovnávat s běžnou televizí.
Zatímco 4K obrazovka televize zvládne 8,3 milionu pixelů při 30 Hz, špičkový headset Somnium VR1 zobrazuje stejné množství pixelů hned dvakrát – pro každé oko zvlášť, a to při frekvenci 120 Hz. Výsledkem je datový tok přes 65 Gbit/s, což klade extrémní nároky nejen na kabeláž, ale i na výkon grafických karet a přenosové protokoly.
Kde virtuální realita dává největší smysl?
Z praxe víme, že největší přínos má virtuální i mixovaná realita v oblastech výcviku a simulace náročných situací.
Typickými příklady jsou trenažéry pro NASA, výuka pilotáže vrtulníku, který zvládne let i pozpátku, nebo trénink obsluhy strojů a složitých výrobních procesů.
Právě tam, kde jde o nácvik bezpečnosti, přesnosti a koordinace, nabízí virtuální prostředí ideální podmínky a to bez rizik, nákladných reálných testů a s možností opakování.
Proč jsme v Mikulově?
Summit v Mikulově přitahuje nejen odborníky z firem a výzkumu, ale i technologické nadšence, kteří hledají, kam se svět posouvá. A právě proto jsme tam i my.
Chceme být v centru dění, naslouchat, co hýbe světem technologií, a zároveň sdílet naše vlastní zkušenosti. Věříme totiž, že propojení vývoje softwaru a hardwaru otevírá cestu k řešením, která mají reálný dopad, a chceme také ukázat, že tyto dva světy spolu nemusí jen koexistovat, ale mohou se navzájem posouvat dál.
Zajímá vás, co všechno umíme ve VR, AR a 3D?
Ozvěte se nám – ať už chcete vytvořit výcvikový simulátor, interaktivní expozici nebo špičkové vizualizace.